Tuesday, May 08, 2007

美丽的梦

房间左边突然变得空荡荡。。。
室友搬走了,提醒了我一个无情的事实:一个学期的exchange终于来到了尾声。。


从摸不透校巴的路线到赶一堆的报告再到准备考来考取考不完的试
惊觉 我把寒冷的冬天到花开的春天再到酷热的夏天都一一经历过了
原来 时间它真的是世上最勤劳的
否则 怎么可以永不停歇的走得那么快

这是一场梦,一场美丽的梦、异常美丽的梦
短短的 却足够让我用一辈子的时间去怀念

不舍的情绪
在还没和香港说再见之前
酝酿

3 comments:

xinn_86 said...

也希望这不只是一场梦

它太美好太不真实
梦会醒现实要面对

我努力抓住梦的尾巴,
大概也只剩我与狼狈而已吧

xinn_86 said...
This comment has been removed by the author.
miaowsmiles said...

yup, i understand what you mean..this feeling will be even more intense when you are on the plane on the way back home..

but it's a beautiful sort of pain..i'm not sure if u get what i mean..it's beautiful cos you wouldnt hv this feeling of "bu she" (pardon me cos i cant type chinese on the sch com), if your experiences in the last few mths weren't beautiful and memorable.

it truly is sthg worth cherishing and looking back fondly upon..and when you do, you will always spot an unconscious smile :)
enjoy ur last few weeks my fren!